Wi Nedderdütschen sünd en hart Holt, wat langsam Füer fangt, äwer denn ok Hitt giwwt.

Die niederdeutsche Sprache mit ihren Mundarten ist ein wesentliches Zeugnis unserer kulturellen Eigenart. In ihr können heimatverbundene Mecklenburger und Vorpommern Identität finden und wahren.
Unser Verband
- unterstützt Beratungen, Tagungen und Weiterbildungsveranstaltungen, die sich mit Theorie und Praxis der niederdeutschen Sprache befassen, und er führt eigene Veranstaltungen durch,
- entsendet einen Vertreter unseres Landes in den Bundesrat für Niederdeutsch
- setzt sich für viele Formen der plattdeutsch-Vermittlung für Kinder ein.

Heimat in Meckelnborg-Vörpommern: Minschen un Landschaften, Lebensort un Buwarke, Städte un Dörper, Gistern, Hüt un nich tau vergeten: Morgen.  ...  Dit allens is uns‘ Land, is uns‘ Tauhus, uns Hüsung.
Wecker de Vergangenheit nich kennt, weit nich, wieans dat Hüt dorut wussen is, de kann sein eigen Tied nich verstahn un keine Taukunft richtig in’t Og faten. Heimat hett tau dauhn mit de Vergangenheit, mit dat Öwerkamen von öltlings her, mit de regionale Geschicht, äwer ok mit uns Brük un Gewenntheiten in uns‘ Gegenwart und mit dat, wat wi in de Taukunft för uns Land as richtig estimieren. Taukunft taulaten, ahn de Geschicht tau vergeten. Tradition bewohren as Grundlag, as Utkiek un Hoffnung up dat Niege!
Heimat mag de Urt sein, wo ein buren is un tagen, Heimat mag en Gefäuhl sien un ein Tausamenhüren. Heimat sall äwer ok sien – nah mien Meinen -  ne apen Gesellschaft, de de Lüd willkamen heit, de hier Heimat säuken, ob se ut Regensburg kamen oder ut Kabul. En ganz Deil von mien Fomilie wier nich gor nich dor, wiern de Vörfahren nich ut Nazidütschland utneihgt un harrn in anner Länder Asyl funnen.  In Amerika gew dat kein Reuterdenkmal, wieren in’t 19. Johrhunnert nich so väle Meckelnbörger utwannert. De hebben grote Verdeinste an den Upbu von de amerikanische Gesellschaft. Un wieren dormals doch blot dat, wat wi hüt so unschön „Wirtschaftsflüchtlinge“ näumen.  […]. (Ut den Vördrag an'n 12.9.2015 von C. Nenz)

Die nächsten Veranstaltungen und Projekte, die von uns ausgehen bzw. an denen wir uns beteiligen. Weiter >

Heimatverband Mecklenburg-Vorpommern e.V. · Münzstraße 24 · 19055 Schwerin